Du är nu vid innehållet

Reklamationer

Om du upptäcker något fel med en vara eller tjänst som du har köpt kan du reklamera den. I Sverige har du alltid tre års reklamationsrätt. Inom EU kan du reklamera en vara i två år. Det är viktigt att du kontaktar säljaren eller oss och berättar om felet så snart som möjligt. Att reklamera inom två månader från det att du upptäckt felet räknas alltid som inom skälig tid.

Reklamation för privatkund

Om du har frågor om eller klagomål på en produkt från Alpha Plus AB ber vi dig i första hand kontakta inköpsstället så fort som möjligt. Behöver du lämna tillbaka en produkt ringer du, eller tar med dig produkten och uppsöker den butik, terapeut eller annan återförsäljare där du köpte produkten och förklarar problemet, så hjälper de dig.

I andra hand kontaktar du vår konsumentkontakt – du ringer 023-79 28 00, mejlar till info@alpha-plus.se eller använder kontaktformuläret. Du hittar även kontaktinformation på varje produktetikett.

Reklamation för återförsäljare

När det uppstår frågor, klagomål och problem med en vara som levererats från oss till dig ber vi dig kontakta oss så fort som möjligt och berättar vad som gått fel. Tänk också på att det är viktigt att du kontaktar oss innan du skickar tillbaka produkter till oss, detta för att vi ska kunna hitta den bästa lösningen för dig.

Kontakta oss antingen via: 

Telefon: 023-79 28 00
Skicka e-post till: info@alpha-plus.se
Skicka brev till oss: Alpha Plus AB, Roxnäsvägen 6, 791 44 Falun. Märk kuvertet med “Reklamation”

När du kontaktar oss för reklamation av en vara behöver vi:

  • Kundnummer, namn, adress, telefon och e-postadress.
  • Fakturanummer.
  • Artikelnummer, produktnamn, antal förpackningar, bäst-före-datum och batch/produktsatsnummer.
  • Vad som upplevs vara fel på varan samt vad du önskar för åtgärd av oss.
  • Datum för klagomål från kund.

Läs mer om reklamationer hos Konsumentverket »