Du är nu vid innehållet

Vi söker en Key Account Manager till vårt huvudkontor i Falun

Alpha Plus är ett dynamiskt företag och har funnits på marknaden sedan 1983 med fokus på att ta fram högkvalitativa produkter inom kategorin hälsa och hälsokost. Vi finns idag på Apotek, Hälsofackhandel samt hos ett stort antal större e-handlare i Sverige. Vi är idag ett starkt team med 11 anställda med hög kompetens som drivs av vårt genuina intresse och passion för det vi gör. Hos oss jobbar vi prestigelöst, men ställer höga krav på oss själva och inte minst våra samarbetspartners. Vårt huvudkontor ligger i Falun och vårt Stockholmskontor nära Stureplan.

Vi söker en Key Account Manager till vårt huvudkontor i Falun

Vi söker dig – en engagerad, noggrann, ansvarsfull och i allra högsta grad kundfokuserad KAM. 

Arbetsbeskrivning
Alpha Plus AB har haft en fantastisk utveckling på marknaden och behöver nu stärka upp sin säljavdelning med en  Key Account Manager. Som Key Account Manager kommer du att planera och genomföra införsäljning, nyhetslanseringar och driva kampanjer. Du har kund- och resultatansvar för utvalda kunder och driver säljaktiviteter mot dessa. Att säkerställa en god affärsrelation med kunder med omsättnings- och resultatansvar både på kort- och långsikt är vid stor vikt. Vi söker dig med gedigen erfarenhet inom försäljning inom skönhetsbranschen, egenvård eller kosttillskott. Du kommer att vara placerad vid vårt vackert belägna kontor i Falun.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har en god och senior erfarenhet av säljarbete i den bransch vi jobbar i, du kommer att vara en del av processen från början till start och tjänsten innefattar stor del ”back office”-arbete. Har du tidigare erfarenhet att jobba i affärssystemet pyramid är det meriterande men inget krav. Du behärskar svenska och engelska flytande och har du andra språkkunskaper ser vi det som mycket positivt, men det är inte avgörande.

I tjänsten ingår följande arbetsuppgifter:

  • Införsäljning
  • Kampanj och Joint Marketing-planering
  • Uppföljning
  • Mål- och budgetuppföljning
  • Säkerställa att kund har all information
  • Ge information till kunder om leveranser och produktinformation
  • Ta egna initiativ att skicka ut produkt + nyhetsinformation till kunder
  • Förhandla och/eller teckna nya eller omförhandla befintliga avtal med kunder
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet

Som person är du van att arbeta självständigt, tar gärna egna initiativ och kan hantera flera projekt samtidigt. Du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad med en god känsla för detaljer. För att du ska trivas bör du vara prestigelös, flexibel och klara av att jobba i en föränderlig miljö, du kommer rapportera direkt till VD/Produktchef.

Din ansökan
Vi behandlar intresseanmälningar löpande. Ansökan gör du genom LinkedIn här >>

Frågor
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta vår VD Jan Lindvall på jan.lindvall@alphaplus.se.
.