Du är nu vid innehållet

Superfood för leder och muskler

Superfood för leder och muskler

KRYDDOR, VÄXTER OCH NÄRINGSÄMNEN FÖR FRISKARE LEDER
Nyponextrakt i verksamma doser som har visat sig förbättra led- och broskfunktion. (3–10 g)
Ingefära i verksamma doser som har visat sig öka cirkulation, samt minska besvär vid bindväv, leder och brosk. (3–9 g eller 500–1 500 mg extrakt)
Gurkmeja, (10–25 g), eller gurkmejaextraktet, Longvida Curcumin (500–1 500 mg), som har visat sig ha utmärkt upptag och effekt, stark antiinflammatorisk effekt, samt bidrar till en bättre rening av kroppen från slaggprodukter som bidrar till smärta och värk

Cayennepeppar är känd som naturens starkaste cirkulationsbefrämjande ört. (10–500 mg) beroende på typ av cayenne och känslighet
för hetta. När vi blir äldre så får vi successivt sämre cirkulation i kroppens bindväv. Denna brist på naturlig syresättning bidrar till en
mer försurad bindväv och ansamlingar av slaggprodukter, som gynnar inflammation och oxidativ stress.
MSM innehållande oorganisk svavel, som kompletterar curcuminet i sitt stöd för rening av slaggproduktansamlingar från bindväv och
levern. (1–5 g)
Surkörbär minskar inflammation och träningsvärk. (1–10 g)
Collagenpulver (1–10 msk) ger byggnadsmaterial för friskare och starkare bindväv och brosk. Kroppens kollagenbildning minskar med
hela 50 % när man har passerat 60 års ålder.
Quercitin (40–500 mg) och Vindruvkärnextrakt (40–500 mg) är båda starka antioxidanter och antiinflammatoriska näringsämnen
som är värdefulla att inta vid kroniska värktillstånd.
Fiskolja (1 500–4 000 mg av kombinationen EPA och DHA) är välstuderade för sin antiinflammatoriska verkan på bindväv och brosk.
Selen en av de viktigaste antioxidanterna. (200–300 mcg)

Peter Wilhelmsson

Lämna en kommentar på Superfood för leder och muskler

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *